Hírlevél szolgáltatások Sellvio webáruházhoz

MailerLite, Mailchimp, Trafify, SendGrid

Az e-mail marketing mára a webshop marketing egyik alappillére. Egy jól felépített hírlevél kampány nemcsak a vásárlói elköteleződést erősíti, hanem jelentős konverziónövelés érhető el vele – a meglévő vevőket visszatérő vásárlókká teheti, és segít újra aktiválni az érdeklődőket. A webáruház hírlevél integráció lényege, hogy a webshopban gyűjtött feliratkozók automatikusan átkerüljenek egy külső hírlevélküldő rendszerbe, ahol profi e-mail kampányokat és marketing automatizmusokat indíthatunk számukra. A Sellvio bérelhető webáruház rendszer több népszerű hírlevél szolgáltatással is integrálható, így a webshop-tulajdonosok könnyedén összekapcsolhatják boltjukat a választott e-mail marketing platformmal.

A hírlevél integráció előnyei a webshop marketingben

Egy webáruházba integrált hírlevél szolgáltatás számos előnnyel jár. Egyrészt e-mail automatizáció segítségével személyre szabott üzeneteket küldhetünk: például üdvözlő levelet az új feliratkozóknak, elhagyott kosár emlékeztetőt a vásárlásukat be nem fejezőknek, vagy épp időszakos akciókat a hűséges vevőknek. Az automatizált
e-mail kampányok nem igényelnek folyamatos manuális beavatkozást, mégis fenntartják az ügyfelek érdeklődését. Másrészt a külső hírlevél rendszerek megbízható levelező infrastruktúrával rendelkeznek, így javul az e-mailek kézbesítési aránya és elkerülhetők a spam problémák. A Sellvio rendszerrel való integráció révén a feliratkozók adatai (név, e-mail, preferenciák stb.) automatikusan átadásra kerülnek a kiválasztott szolgáltatásnak, ami egyszerűsíti az adatkezelést és biztosítja, hogy minden feliratkozó megfelelő marketing automatizmusok célcsoportjába kerüljön. Az alábbiakban részletesen bemutatjuk a Sellvio-val integrálható négy fő hírlevélküldő platformot – MailerLite, Mailchimp, Trafify és SendGrid –, kitérve azok főbb funkcióira, integrációs lehetőségeire, előnyeire, hátrányaira, valamint havidíjaira 2025 májusi adatok alapján.

Mailer lite

MailerLite hírlevél szolgáltatás

MailerLite egy felhasználóbarát e-mail marketing és automatizációs platform, amelyet kifejezetten kis- és középvállalkozások igényeire szabtak. Lehetővé teszi hírlevelek egyszerű megtervezését egy intuitív drag & drop szerkesztővel, valamint automatizált e-mail sorozatok létrehozását (pl. üdvözlő workflow-k, utánkövető levelek). Emellett landing oldalak és felugró űrlapok is készíthetők a feliratkozók gyűjtéséhez. E-kereskedelmi szempontból értékes funkció, hogy szegmentálhatjuk a listát vásárlási előzmények vagy érdeklődési kör alapján, így testre szabott ajánlatokat küldhetünk a feliratkozóknak.

Integráció Sellvio-val

A Sellvio adminisztrációs felületén egyszerűen beállítható a MailerLite integráció – mindössze a MailerLite által biztosított API kulcsot kell megadni. Ezt követően a webshopon feliratkozó látogatók automatikusan hozzáadódnak a MailerLite fiókunkban egy kiválasztott csoporthoz. A Sellvio rendszer alapértelmezetten címkéket/csoportokat rendel a feliratkozókhoz (például „default” csoport, nyelvi címke, illetve „marketing” csoport a marketing célú hírlevélre feliratkozóknál), ami segít a későbbi szegmentálásban. Így biztosítható, hogy a hírlevél listánk mindig naprakész legyen, és a feliratkozók azonnal bekerüljenek a megfelelő MailerLite szegmensbe a webáruház hírlevél integráció révén.

Főbb funkciók: A MailerLite erőssége a könnyű kezelhetőség és a tiszta, letisztult funkciókészlet. Tartalmaz előre elkészített hírlevél sablonokat, automatizált munkafolyamat-szerkesztőt (pl. ha a vásárló születésnapja van, automatikus kuponküldés), A/B tesztelési lehetőséget a tárgymezőkre és tartalomra, valamint integrációkat számos más eszközzel. Lehetőség van továbbá webshop marketing szempontjából fontos analitikák megtekintésére: követhetjük a megnyitási arányt, átkattintási arányt, konverziókat az egyes kampányoknál. A MailerLite újabb verziói olyan extrákat is kínálnak, mint a beépített landing oldal és weboldal-készítő, amellyel külön kampányoldalakat hozhatunk létre kódolás nélkül, illetve akár digitális termékeket is értékesíthetünk.

  • Kedvező ár és ingyenes csomag: A MailerLite egy örökre szóló ingyenes csomagot kínál ~1000 feliratkozóig, havi 12 000 email küldési kerettel Ez ideális induló webáruházaknak vagy kisebb listával rendelkezőknek. A fizetős csomagok is megfizethetőek: már ~10 USD/hó ártól elérhető a Growing Business csomag (havi számlázás esetén), amely tartalmazza az összes alapfunkciót. Az Advanced csomag is csupán ~20 USD/hó-tól indul (havi díjban) a bővebb funkciókért – ez ár-érték arányban kimondottan versenyképes a piacon.
  • Egyszerű használat: A felület magyar nyelven is elérhető, logikus felépítésű. Az e-mail szerkesztővel kód írása nélkül állíthatók össze profi kinézetű hírlevelek. Kezdők is könnyen megtanulják használatát, minimális betanulási idővel.
  • Erős automatizációk: A MailerLite-ben könnyen összeállíthatók marketing automatizmusok a vizuális workflow építőben. Számos sablon is segíti a gyakori automatizált folyamatok (pl. üdvözlő sorozat, kosárelhagyók utókövetése) bevezetését.
  • Integrációk és további marketing eszközök: Kiválóan integrálható más platformokkal (pl. Facebook Ads, Optimonk, stb.), illetve extra eszközöket ad a marketinghez (popup ablakok, kérdőívek, stb.), amelyek a vásárlói elköteleződés növelését támogatják.

Hátrányok:

  • Korlátozottabb fejlett funkciók: Bár a MailerLite tud mindent, ami egy általános e-mail marketinghez kell, a nagyon komplex automatizációk vagy haladó szintű szegmentáció terén elmarad a prémium szolgáltatóktól. Néhány speciális funkció (pl. egyedi HTML template készítés) csak a drágább csomagokban érhető el.
  • Limitációk az ingyenes csomagban: Az ingyenes verzió ugyan nagylelkű a feliratkozók számát tekintve, de bizonyos korlátozásokkal jár. Például csak egy felhasználó fér hozzá (nincs csapattag meghívás), és 30 nap után már nem érhető el az élő chat támogatás. Emellett a kiküldött e-mailek alján megjelenhet a MailerLite logója, amit csak fizetős csomagra váltva lehet eltávolítani.
  • Kevesebb előre integrált sablon: A sablonválasztéka valamivel szűkebb, mint néhány versenytársé (például a Mailchimp-é). Bár minőségi sablonok vannak, előfordulhat, hogy több testreszabást igényel egy-egy hírlevél megtervezése.

Ahogy nő az adatbázis (például 5 ezer, 10 ezer stb. feliratkozó), az árak fokozatosan emelkednek, de általánosságban elmondható, hogy MailerLite esetében kedvezőbben alakulnak, mint sok konkurensnél. Nagyobb (100 ezer feletti) listaméret esetén egyedi Enterprise árazás kérhető a szolgáltatótól

Havidíjak (2025. május)

A MailerLite havidíjai a feliratkozók számától függően sávosan emelkednek. 0–1000 feliratkozóig elérhető az ingyenes csomag (12 000 email/hó korláttal).
A fizetős csomagok közül a Growing Business csomag 1000 feliratkozóra ~10 USD/hó, míg az Advanced csomag ~20 USD/hó áron indul (havi fizetéssel). Ahogy nő az adatbázis (például 5 ezer, 10 ezer stb. feliratkozó), az árak fokozatosan emelkednek, de általánosságban elmondható, hogy MailerLite esetében kedvezőbben alakulnak, mint sok konkurensnél. Nagyobb (100 ezer feletti) listaméret esetén egyedi Enterprise árazás kérhető a szolgáltatótól.

mailchimp

Mailchimp hírlevél szolgáltatás

Mailchimp az egyik legismertebb és legrégebbi szereplő az e-mail marketing piacon. Széleskörű funkcióival és integrációival a kis vállalkozásoktól a nagyvállalatokig sokan használják. A platform lehetővé teszi hírlevelek készítését sablonok vagy egyéni design alapján, automatizált e-mail kampányok felépítését (újabban „Customer Journey” néven), részletes statisztikák megtekintését, sőt akár közösségi média posztok és online hirdetések kezelését is a felületén belül. 

A Mailchimp különlegessége a nagyon fejlett szegmentáció: a feliratkozói listát rengeteg feltétel alapján szűrhetjük (pl. demográfia, vásárlási előzmények, e-mail interakciók), így precízen célozhatók az üzenetek.

Integráció Sellvio-val: A Sellvio adminjában pár lépésben aktiválható a Mailchimp integráció. A Mailchimp API kulcs és a kívánt lista (Audience) azonosítója megadásával a rendszer összekapcsolódik. Innentől kezdve a Sellvio webshop hírlevél feliratkozó űrlapján keresztül gyűjtött e-mail címek automatikusan bekerülnek a Mailchimp Audience-ébe. Ráadásul a Sellvio beépített megoldása címkéket (Tag) is rendel az új kontaktokhoz Mailchimpben: alapértelmezettként például megjelölésre kerül, hogy az adott feliratkozó a Sellvio webshopból jött, milyen nyelven iratkozott fel, illetve ha marketing célú hírlevélre iratkozott fel, egy „marketing” tag is beállításra kerül. Ezek a címkék később segítik a cégnek, hogy a Mailchimpben szűrje vagy csoportosítsa a feliratkozókat (pl. csak a magyar nyelvű hírlevélre feliratkozóknak küldjön kampányt). Az integráció tehát zökkenőmentessé teszi a két rendszer közti adatcserét: a marketingesnek nem kell manuálisan exportálni-importálni a listát, minden új feliratkozó valós időben átkerül Mailchimpbe.

Főbb funkciók: A Mailchimp funkciókínálata rendkívül gazdag. A klasszikus hírlevél küldésen túl tartalmaz űrlapkészítőt (feliratkozó formokhoz), egyszerű landing oldal készítőt promóciókhoz, CRM jellegű kapcsolattartó adatbázist jegyzetelési lehetőségekkel, valamint e-kereskedőknek hasznos extra modulokat (pl. termékajánló blokk beszúrása a hírlevélbe, ha összekötjük a webshop termékkatalógusával). Az automatizációk terén a Mailchimp „Customer Journey” funkciójával vizuálisan állíthatunk össze összetett feltétel-fa alapú kampányokat – például ha a feliratkozó vásárolt, akkor X nap múlva kap egy értékelő kérést, ha nem nyitotta meg az emailt, akkor küldjön emlékeztetőt, stb. Továbbá a Mailchimp lehetőséget ad A/B tesztelésre (nem csak két, hanem akár több verzióval is a drágább csomagokban), személyre szabott tartalmakra (dinamikus elemekkel), és számos előre elkészített sablonnal segíti a gyors indulást. Az analitika részletes, valós idejű: nyomon követhető, ki mikor nyitotta meg vagy kattintott, sőt elektronikus kereskedelem integráció esetén a levélhez köthető konkrét bevétel is mérhető.

Előnyök:

  • Széleskörű ismertség és integrációk: A Mailchimp-et szinte mindenhol ismerik és támogatják. Rengeteg külső rendszerrel integrálható (pl. Facebook, Google, Shopify, WordPress stb.), így a webshop marketing folyamatok könnyen összekapcsolhatók más marketing csatornákkal.
  • Fejlett funkciók nagyobb cégeknek is: Haladó automatizációs lehetőségek, komplex szegmentáció, többfelhasználós hozzáférés kezelése (különböző jogosultsági szintekkel) – mindez elérhető a platformon, így a növekvő vállalkozások sem „növik ki” egykönnyen. A Premium csomagban gyakorlatilag korlátlanul testre szabható a rendszer, dedikált ügyféltámogatással.
  • Bőséges sablon- és designlehetőségek: Több tucat professzionális e-mail sablon közül választhatunk, de teljesen egyedi HTML template-eket is feltölthetünk. A drag & drop editor rugalmas, és mobilra optimalizált emaileket készíthetünk kódolás nélkül is.
  • Részletes riportok és AI funkciók: A Mailchimp riportjai segítenek megérteni a kampányok hatékonyságát. Emellett beépítettek mesterséges intelligenciára épülő funkciókat is, például optimalizálja a küldési időpontot a megnyitási szokások alapján, vagy ajánlásokat tesz a tárgymezőre.

Hátrányok:

  • Dráguló árak listanövekedésnél: A Mailchimp alapverziója korábban nagyobb ingyenes keretet adott, de mára az ingyenes csomag csak 500 kontaktig használható, és havonta legfeljebb 1000 email küldését engedi (Mailchimp hirdetéssel együtt). E fölött gyorsan emelkednek a költségek: az Essentials csomag ~13 USD/hó-nál indul 500 kontaktra (max. ~5000 email/hó küldéssel), a Standard ~20 USD/hó-tól (több automatizációval), míg a Premium csomag akár 350 USD/hó is lehet a legmagasabb szinten. Nagy listával a Mailchimp az egyik legköltségesebb megoldássá válhat, ráadásul az új árazási modellben a leiratkozott kontaktokat is beleszámítják a keretbe, ami sokak szerint hátrány.
  • Összetettebb kezelőfelület: Pont a rengeteg funkció miatt a Mailchimp kezelése bonyolultabb lehet egy kezdő számára. Idő kell, mire valaki kiismeri magát a sok beállítás között. A magyar nyelvi támogatás hiányzik a felületen (angolul érhető el), ami a nem angolul értő felhasználóknak gondot okozhat.
  • Korlátozások az ingyenes verzióban: Az ingyenes csomag nemcsak a kontaktok számában korlátozott, de például csak egyetlen „audience” (lista) használatát engedélyezi, és bizonyos fejlettebb funkcionalitásokhoz (pl. többlépéses automatizmus) már fizetős csomagra kell váltani. Emellett a kiküldött levelekben Mailchimp logó jelenik meg, amit csak fizetős ügyfelek távolíthatnak el.

Havidíjak (2025. május)

A Mailchimp ingyenes csomagja 500 kontaktig használható, havonta 1000 email küldésig (kötelező Mailchimp logóval). Az Essentials csomag havi díja ~13 USD 500 feliratkozó esetén, ami tartalmazza az alap e-mail kampány funkciókat és max. ~5000 email kiküldését. A Standard csomag ~20 USD/hó-tól indul hasonló kontaktmérettel, ebben már benne vannak a fejlettebb automatizációk és optimalizáló eszközök. A Premium csomag ára 350 USD/hó környékén kezdődik, és jellemzően nagy (több tízezres vagy százezres) listával rendelkező ügyfelek választják a korlátlanabb lehetőségek és priorizált támogatás miatt. Fontos kiemelni, hogy az árak a feliratkozók számának növekedésével emelkednek; pl. 10 000 fős listánál a Standard csomag díja már jóval magasabb lehet. Éves fizetéssel 10% kedvezményt biztosít a Mailchimp a havidíjból, illetve rendelkezésre áll pay-as-you-go (felhasznált email kreditek utáni) fizetési modell is, de ez utóbbi kevésbé gazdaságos folyamatos kampányok esetén.

Trafify

Trafify hírlevél szolgáltatás

Trafify egy hazai fejlesztésű omnichannel ügyfél-elköteleződési platform, amely a hírlevelek küldésén túlmutatva komplex marketing automatizációkat kínál. A Trafify figyeli a weboldal látogatóinak viselkedését és érdeklődési körét, profilozza őket, majd az összegyűjtött adatok alapján személyre szabott marketing- és értékesítési folyamatokat indít. 

A rendszer képes a látogatókat pontozni és szegmensekbe sorolni, majd minden csoportnak külön stratégiát alkalmazva automatikus kampányokat indítani. Mindezzel az a cél, hogy növelje a webáruház konverziós arányát azáltal, hogy a megfelelő időben a megfelelő ajánlatot juttatja el az érdeklődőnek. A Trafify több csatornát egyesít: nemcsak e-mailben, hanem weboldalon megjelenő kampányokkal, landing page-eken vagy akár Viber üzenetekkel is eléri a célközönséget.

Integráció Sellvio-val: A Trafify integrációja 2024-ben jelent meg a Sellvio platformban, így teljesen beépített szolgáltatásként érhető el. A Sellvio adminisztrációs felületén a Trafify integráció aktiválásához meg kell adni a szükséges azonosítókat (pl. API kulcs), és ezután a rendszer összekapcsolódik. Innentől a Sellvio webshop átadja a szükséges adatokat a Trafify számára: például a feliratkozók, vásárlók adatait, rendelési előzményeket, illetve a weboldalon történő aktivitást (böngészett termékek, kosárba helyezések stb.) is nyomon lehet követni. A Trafify így valós időben képes reagálni a Sellvio webáruház eseményeire – pl. ha egy látogató több terméket is megnéz egy kategóriában, a rendszer egyedi kupont küldhet neki e-mailben a megtekintett termékekre. Az integráció előnye, hogy minden Sellvio-s webshop könnyen tud élni az automatizált, többcsatornás kampányok lehetőségével anélkül, hogy külön fejlesztést igényelne – a Trafify modul bekapcsolásával máris működésbe lépnek ezek a marketing folyamatok.

Főbb funkciók: A Trafify legfőbb ereje a személyre szabásban és valós idejű automatizációban rejlik. Funkciói közé tartozik a hírlevélküldés (nagy mennyiségű, akár több százezres listára is, a választott csomagtól függően), továbbá Viber üzenetek küldése a feliratkozóknak, űrlapkezelés (weboldalon elhelyezett űrlapok készítése és követése), valamint a weboldalon belüli személyre szabott tartalmak megjelenítése. Például a Trafifyval beállítható, hogy egy adott szegmensbe tartozó látogatónak a webáruházban egy egyedi banner vagy pop-up jelenjen meg, vagy épp speciális ajánlóblokk. Ezenfelül a Trafify biztosít landing page kampány létrehozási lehetőséget is, melynek keretében a platformon belül készíthetünk kampányoldalakat (pl. nyereményjátékhoz vagy promócióhoz), és ezeket is összekapcsolhatjuk a fő rendszerrel. Az adatok alapján részletes jelentések készülnek: a rendszer megmutatja, hány látogató lett vásárló a kampányok hatására, hogyan alakul a pontszámuk, és milyen csatornákon keresztül sikerült őket aktivizálni.

Előnyök:

  • Személyre szabott, többcsatornás marketing: A Trafify nem csak egy hírlevélküldő, hanem komplex marketing automatizmus rendszer. Azáltal, hogy több érintkezési pontot (email, web, Viber) kezel egyben, egységes élményt tud nyújtani az ügyfeleknek. A személyre szabott ajánlatok révén nagyobb arányban konvertálnak a látogatók vásárlóvá – a Trafify célja kifejezetten a konverziónövelés ilyen módon.
  • Nagy kapacitású hírlevélküldés: A magasabb szintű Trafify csomagok lehetővé teszik nagyon nagy mennyiségű email kiküldését is (akár több százezer levél havonta). Így ha a webshopod adatbázisa jelentősen megnő, a Trafify-val akkor is ki tudod szolgálni, anélkül hogy külön e-mail szerver infrastruktúrát kellene kiépíteni.
  • Tanácsadás és támogatás: A Trafify szolgáltatáshoz a csomagok részeként oktatást és havi támogatást biztosítanak. Például már a kisebb csomagokhoz is jár ~10 órányi kezdeti oktatás, valamint havi konzultációs/support keret. Ez nagy segítség lehet a marketingeseknek a rendszer bevezetésénél és a kampányok finomhangolásánál.
  • Beépített integráció Sellvióba: Mivel a Trafify a Sellvio részeként, beépített modul formájában érhető el, nem kell külön API összekötésekkel bajlódni. A két rendszer közt az adatáramlás gördülékeny, és a futó kampányok nem terhelik le a webáruház motorját (minden nehéz feldolgozás a Trafify szerverein zajlik).

Hátrányok:

  • Magas költségek közép- és nagyvállalati szinten: A Trafify egy professzionális megoldás, ennek megfelelő árképzéssel. Nincs ingyenes csomagja; a belépő Lite csomag is ~39 € havonta, ami jóval az olyan szolgáltatók fölött van, mint a MailerLite (ingyenes) vagy a Mailchimp (alacsony havi díj kezdetben). A nagyobb csomagok ára pedig kifejezetten magas: pl. a Premium csomag ~2499 €/hó nagyságrendű. Ezek a díjak elsősorban akkor térülhetnek meg, ha a webáruház jelentős forgalmat bonyolít és a konverziónövelésből származó extra profit indokolja a beruházást.
  • Komplex rendszer, meredek tanulási görbe: Bár a Trafify csapat nyújt támogatást, maga a platform összetett. A rengeteg funkció bevezetése és kezelése komoly marketingstratégiai tervezést igényel. Kisebb cégeknek, akiknek nincs dedikált marketing szakemberük, a rendszer kihasználása nehéz lehet.
  • Kevésbé ismert brand: Mivel a Trafify egy viszonylag új, speciális megoldás és főként a régióban (Magyarország/Szerbia) aktív, nem rendelkezik olyan nemzetközi közösséggel vagy ismertséggel, mint a Mailchimp vagy más globális szolgáltatók. Emiatt kevesebb online útmutató, fórum tapasztalat érhető el hozzá, és a fejlesztése is a Trafify csapatán múlik (kisebb ökoszisztéma).
  • Hosszabb bevezetési idő: Egy egyszerű hírlevélküldőhöz képest a Trafify bevezetése projektszemléletet igényel. Fel kell építeni a profilozási szabályokat, kampányokat, integrálni a Viber-t, beállítani az űrlapokat, stb. Ez időigényes kezdetben, és csak utána kezd el „önműködően” eredményeket hozni. Így azoknak éri meg, akik hosszú távon stratégiailag is használni akarják a platformot.

Havidíjak (2025. május):

A Trafify árazása csomagok szerint alakul, a webáruház méretétől és igényeitől függően. A legkisebb Lite csomag díja 39 € / hó, ami korlátozott funkcionalitást (pl. csak email csatorna, kb. 50 000 levél/hó küldési keret) foglal magában. A következő Bronze csomag már 299 € / hó, a Silver 499 € / hó, a Gold pedig 1299 € / hó. A csomagok növekedésével együtt nő a használható látogatói keret (pl. hány webes követést kezel), a maximális felhasználói (feliratkozói) szám, a havonta küldhető hírlevelek mennyisége (pl. Gold csomagnál havi 450 000 email), valamint a párhuzamos kampányok száma és a csatornák (Viber, űrlapok stb.) is. A legnagyobb standard csomag a Premium, ennek díja 2499 € / hó, ami már korlátlan kampányt, 700 000 hírlevél/hó kapacitást és akár 10 domain kezelését is magában foglalja. Fontos megjegyezni, hogy bizonyos csomagoknál egyszeri beüzemelési díj is van (pl. Bronze csomagnál 999 €), és éves előfizetés esetén 10% kedvezményt kínálnak. A Trafify tehát jelentős anyagi befektetés, amit elsősorban akkor érdemes választani, ha a webáruház már nagy forgalmú, és a személyre szabott marketinggel elérhető többletbevétel igazolja a magas havidíjat.

SendGrid hírlevél szolgáltatás

SendGrid hírlevél szolgáltatás

SendGrid eredetileg egy felhőalapú email küldő infrastruktúraként vált híressé, melyet fejlesztők és vállalatok használnak megbízható tranzakciós e-mailek (visszaigazolások, jelszó-emlékeztetők stb.) kiküldésére. Mára azonban a Twilio által tulajdonolt SendGrid egyesítette az e-mail API alapú küldést a marketing kampányok kezelésével, így komplett hírlevélküldő platformként is funkcionál.

A SendGrid Marketing Campaigns modulja lehetővé teszi listák kezelését, hírlevelek tervezését (van drag & drop és kód alapú szerkesztő is), szegmentálást, A/B teszteket és automatizációkat is. A rendszer erőssége a kiváló kézbesítési arány és skálázhatóság – hatalmas mennyiségű emailt is gond nélkül képes kiküldeni, monitorozva a levelek megérkezését, visszapattanását, spam jelentéseket és egyéb reputációs mutatókat. Fejlesztőbarát szolgáltatás, rengeteg integrációs lehetőséggel és API végponttal.

Integráció Sellvio-val: A Sellvio platform lehetővé teszi a SendGrid integrációját is, mely elsősorban akkor hasznos, ha a webáruház üzemeltetője a SendGridet szeretné használni a hírlevelek és/vagy a tranzakciós e-mailek kiküldésére. A beállítás során meg kell adnunk a SendGrid API kulcsunkat a Sellvio adminban, amivel engedélyezzük, hogy a Sellvio rendszere hozzáférjen a SendGrid fiókunkhoz. Ezt követően a webshopban gyűjtött feliratkozók vagy a kiküldendő levelek átadásra kerülhetnek a SendGrid felé. Gyakorlati értelemben az integráció kétféleképpen hasznosítható: (1) beállítható, hogy a Sellvio által kezdeményezett hírlevél kampányokat a háttérben a SendGrid küldje ki – kihasználva a SendGrid jobb kézbesítési rátáját és sebességét; vagy (2) a Sellvio csak átadja a feliratkozókat a SendGrid „Marketing Campaigns” rendszerébe, és magukat a kampányokat a SendGrid felületén menedzseljük tovább. Mindkét esetben az integráció biztosítja, hogy ne manuálisan kelljen listákat szinkronizálni: a Sellvio és a SendGrid összhangban dolgozik, csökkentve az emberi hibák lehetőségét (pl. nem marad ki senki a kiküldésből, és a leiratkozások is szinkronban vannak).

Főbb funkciók: A SendGrid két fő részből álló szolgáltatást kínál: az Email API (inkább fejlesztőknek szóló tranzakciós email küldő) és a Marketing Campaigns (marketingeseknek szóló hírlevélküldő). A Marketing Campaigns modul funkciói hasonlóak más hírlevél szoftverekéhez: létrehozhatunk különböző kontakt listákat, szegmenseket; tervezhetünk hírleveleket a beépített editorral (vagy akár teljesen egyedi HTML-kóddal); beállíthatunk automatizációkat (pl. időzített sorozatokat, triggerelt emaileket bizonyos eseményekre); és elemezhetjük a kampányok eredményeit. A SendGrid erős az analitikában is: valós idejű visszajelzést ad a kézbesítésről, a megnyitásokról, átkattintásokról, leiratkozásokról. Emellett olyan fejlett funkciókat is kínál, mint a saját domainünk hitelesítése (DKIM, SPF beállítások egyszerű kezelése) a jobb email hitelességért, dedikált IP cím (nagy mennyiségű küldéshez, hogy a reputációnkat kontrolláljuk) – ez utóbbi főleg az „Advanced” marketing vagy a magasabb API csomagok része. A SendGrid beépíthető számos rendszerbe; például a Sellvio mellett használhatjuk CRM-ekkel, vagy akár közvetlenül az alkalmazásunkból is küldhetünk vele e-maileket anélkül, hogy a SendGrid felületére belépnénk, köszönhetően a jól dokumentált API-jának

Előnyök:

  • Kiváló kézbesíthetőség és skálázhatóság: A SendGrid mögött egy erős infrastruktúra áll, ami biztosítja, hogy még napi több százezer levél kiküldése esetén is megbízható a szolgáltatás. Hírnevét épp annak köszönheti, hogy a tranzakciós e-mailek terén piacvezető – ezt a megbízhatóságot a hírlevél kampányoknál is kamatoztathatjuk.
  • Ingyenes kezdés és rugalmas csomagok: Új felhasználóként a SendGrid marketing moduljában is van egy ingyenes szint, mely akár ~2000 kontakt tárolását és havi ~6000 email kiküldését teszi lehetővé, ami elegendő lehet induláshoz. Felette is viszonylag olcsón skálázható: a Basic marketing csomag ~15 USD/hó, és akár 100 000 kontakt kezelését is engedi, az Advanced csomag ~60 USD/hó-nál indul ~200 000 kontakt és 1 000 000 email/hó kapacitással Ezek az árak kifejezetten versenyképesek nagy listaméreteknél a hasonló tudású szolgáltatókhoz képest.
  • Erős fejlesztői támogatás és testreszabhatóság: Ha valaki egyedi megoldásokat akar – pl. saját webshopmotorhoz kötni az e-mail küldést –, a SendGrid kiváló API-kkal rendelkezik. A tranzakciós e-mailek (rendelés visszaigazolás, értesítők) is átirányíthatók a SendGrid SMTP-jén keresztül, így a webáruház levelei biztosan célba érnek. Emellett a marketinges felület is jól testreszabható kód szinten, ami haladó felhasználóknak előny (pl. egyedi sablonnyelv használata dinamikus tartalomhoz).
  • Kombinált marketing és tranzakciós platform: Egyetlen szolgáltatással lefedhető minden email küldési igény. A marketing csapat a SendGrid kampány modulját használhatja hírlevelekre, miközben az IT csapat ugyanazon SendGrid fiók API-ján keresztül küldi ki a rendszerüzeneteket. Ez egyszerűsíti a szolgáltatók körét és a költségelszámolást is.

Hátrányok:

  • Marketing funkcionalitásban egyszerűbb: A SendGrid marketing modulja bár folyamatosan fejlődik, bizonyos területeken nem olyan kiforrott vagy felhasználóbarát, mint mondjuk a Mailchimp vagy MailerLite. Kevesebb előre elkészített sablon közül választhatunk, az automatikus ügyfélút tervező kevésbé vizuális (inkább listaalapú feltételrendszer). A felület elsődlegesen angol nyelvű és nincsenek kifejezetten e-kereskedelem-specifikus extrák (pl. beépített termékajánló modul, hűségprogram integráció stb.).
  • Fejlesztői beállítások szükségessége: Ahhoz, hogy igazán jól kihasználjuk a SendGridet, érdemes technikailag is beállítani a saját domain hitelesítését, esetleg a dedikált IP-t. Ezek a beállítások némi szakértelmet kívánnak a DNS és email technológia terén, ami egy kevésbé technikai marketingesnek kihívást jelenthet (igaz, egyszer kell megcsinálni).
  • Kontakt limit az ingyenes csomagban: Bár van ingyenes szint, ott mindössze ~2000 kontaktot lehet feltölteni, ami egy növekvő webshopnak hamar kevés lesz. Utána viszont a legkisebb fizetős csomaggal 100k kontaktig ugrik a limit, ami ugyan bőséges, de köztes lépcső hiányában lehet, hogy olyanért is fizetünk, amit nem használunk ki teljesen.
  • Kevésbé marketinges-központú szemlélet: A SendGrid vállalati gyökerei miatt a kommunikációja és dokumentációja inkább műszaki jellegű. Egy marketinges lehet, hogy barátságosabb felületet talál mondjuk a MailerLite-ban. Itt a tanulási görbe meredekebb lehet, ha még sosem használtunk hasonló platformot, mert bizonyos fogalmak (webhook, API stb.) előjöhetnek a beállítás során.

Havidíjak (2025. május)

A SendGrid kétféle díjstruktúrával rendelkezik, de a marketing funkciókra fókuszálva az alábbi jellemző csomagok érhetők el: az ingyenes marketing csomag 0 USD/hó, ami legfeljebb ~2000 kontakt tárolását és 6000 email/hó kiküldését tartalmazza. A Basic (Marketing) csomag 15 USD/hó körül indul, amely akár 100 000 feliratkozó kezelését lehetővé teszi és jelentős e-mail küldési kapacitást ad(a pontos havi küldési limit több százezer, a gyakorlatban inkább a kontaktlimit a meghatározó). Az Advanced (Marketing) csomag díja 60 USD/hó körüli, és kb. 200 000 kontakt tárolását engedi, havi 1 000 000 email kiküldése mellett, továbbá ebben már benne foglaltatik egy dedikált IP cím és gyorsabb ügyféltámogatás. Fejlesztői (Email API) csomagok is vannak külön: pl. Essentials 19,95 USD/hótól, Pro 89,95 USD/hótól, amelyek a pusztán API alapon küldött email mennyiség szerint skálázódnak (pl. Pro csomag akár 1,5 millió emailt is tartalmazhat havonta). Ezeket kombinálhatjuk a marketing csomaggal is igény szerint.
A SendGrid árazása tehát rugalmas: kisebb listával kedvező, nagy listával pedig a szolgáltatás jellegéhez képest még mindig versenyképes (főleg ha figyelembe vesszük a magas küldési keretet). Fontos, hogy a pontos költség attól is függ, tranzakciós e-maileket is használunk-e, szükség van-e dedikált IP-re, stb. Összességében a SendGrid egy hatékony választás lehet azoknak, akiknek kritikus a megbízható email-kézbesítés, és egyszerre akarnak megoldást a marketing és rendszerüzenetekre.

melyik hírlevél szolgáltatást válasszuk?

Összegzés – melyik hírlevél szolgáltatást válasszuk?

A négy bemutatott hírlevél szolgáltatás mind eltérő előnyöket kínál, és a webshop-tulajdonosok igényeitől függően más-más esetben lehet ideális választás.

MailerLite akkor javasolt, ha egy könnyen használható, kedvező árú megoldást keresünk, amely az alapvető e-mail kampány igényeket lefedi és kisebb-nagyobb webáruházaknak egyaránt megfelelő. Mailchimp abban az esetben jó opció, ha fontos a márka ismertsége, a rengeteg integráció és a skálázhatóság – nagyobb marketing csapatok és összetettebb kampányok esetén kihasználhatók a haladó funkciói, bár meg kell fizetni az árát. Trafify egy speciálisabb választás: közepes és nagy forgalmú webáruházaknak ajánlható, ahol ki akarják aknázni a személyre szabott, többcsatornás marketingben rejlő lehetőségeket, és hajlandóak invesztálni egy komplex rendszer bevezetésébe a hosszú távú konverziónövelés érdekében. Végül, SendGrid ideális lehet azoknak, akik technikailag is stabil alapot akarnak az email kommunikációhoz – például ha a webshopból nagy mennyiségű tranzakciós email megy ki, és ezt a marketing hírlevelekkel egy platformon kezelnék. Emellett SendGridet érdemes választani, ha fejlesztői erőforrás is rendelkezésre áll a finomhangoláshoz, és fontos szempont a költséghatékonyság nagy listaméretnél is.

Összefoglalva: a Sellvio webáruházhoz történő hírlevél integráció szinte elengedhetetlen a sikeres webshop marketing stratégiához. A megfelelő platform kiválasztásakor mérlegelni kell a webshop méretét, a marketing csapat kompetenciáit és a kitűzött célokat. Legyen szó vásárlói elköteleződés növeléséről, visszatérő forgalom generálásáról vagy épp automatizált kommunikációról, a fenti négy szolgáltatás egyike biztosan kiválóan illeszkedik majd az igényeinkhez. A Sellvio integrációknak köszönhetően pedig a technikai megvalósítás egyszerű, így fókuszálhatunk a tartalomra és a stratégiára – a rendszer elvégzi helyettünk a munka nehezét, hogy hatékonyan növelhessük webshopunk sikerét a hírlevelek erejével.

Kövess minket!